Är du intresserad av en fotosession? Vill du anlita mig som fotograf?
Hör av dig till: [email protected] eller 0735-709956

Bröllop innebär mycket planering, och konsultation med mig!

19 augusti 2009



Efter tre dagar i Stockholm väntade x antal obesvarade mail, x antal samtal att ringa och x antal timmars jobb framför datorn! Lätt huvudvärk, men också på gott humör eftersom jag hade en bröllopskonsultation tillsammans med gulliga Hannah-Sophia och Conny som har anlitat mig för deras bröllopsporträtt om några veckor. Jag kan verkligen rekommendera alla, både fotografer och privatpersoner, att ha en konsultation tillsammans innan bröllopsdagen.

På detta möte diskuterar vi kundens önskemål, förväntningar, funderingar och vi får chans att lära känna varandra lite grand samtidigt som det finns tid att besvara alla frågor. Vi pratar om vad för typ av bilder vi ska ta, hur vi ska disponera fototiden och hur vi löser ev. väderproblem. Dessutom innebär en konsultation med mig...

* att användaravtalet skrivs under (avtalet där vi kommer överens om vad bilderna sedan får användas till). Det är mycket skönt att inte behöva lägga tid och tänka på detta när den stora dagen väl är inne!
* att brudparet får ett underskrivet avtal där det står att jag är bokad som fotograf vid bestämd tid och plats, samt vad de beställt för fotopaket. Detta avtal innebär en säkerhet för båda parter.
* att vi (om möjlighet finns) går på en promenad tillsammans och tittar ut fotomiljöer och kanske tar några testbilder.


På den stora dagen finns det ofta inte tid för misstag, missförstånd eller otrevliga överraskningar. Efter en konsultation är det mycket större chans att fotograferingen flyter på bra och smidigt! Om man inte hinner träffas innan är det viktigt att man stämmer möte över telefon istället.

Hannah-Sophia och Conny ska ta sina bilder i de vackra naturmiljöerna runt mitt hus så idag det blev en liten promenad i trollskogen och längs ängarna. Ska bli jättekul att ta deras porträtt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Månadens bild Månadens erbjudande
RSS 2.0