Är du intresserad av en fotosession? Vill du anlita mig som fotograf?
Hör av dig till: [email protected] eller 0735-709956

Gör något kul med dina bilder!

14 september 2009


När jag var liten var kameran framme här hemma ganska ofta. Mamma dokumenterade min uppväxt och tog hundratals vardagsbilder på mig. Dessa bilder har hon under tiden som gått satt in i olika fotoalbum, år efter år fram tills att jag var kanske tio år. Då tyckte självständiga Inga-Lisa att hon kunde göra fotoalbumen själv (men det blev ju mindre lyckat).

Bilderna ovan: Jag grävde fram ett album ur garderoben och slog upp en sida på måfå - hur passande sida fick jag inte upp!? "Petronella, Fredrik och jag övar oss på att bli fotomodeller" har mamma skrivit. Gissa om jag fick mig ett gott skratt? Petronella och Fredrik är mina underbara sysslingar som jag spenderat alla mina sommarlov tillsammans med. Våra familjer har sommarstugor på samma ställe och bilderna ovan ser ut att vara tagna vid någon båtutfkykt. Tro det eller ej, men både P och F har blivit riktigt talangfulla på att vara fotomodeller! Se mina foton på Petronella här och Fredrik här!

Idag är jag så otroligt tacksam och glad över mammas jobb. Det betyder jättemycket för mig att kunna sitta och titta igenom dessa fotoalbum. Till bilderna hon klistrat in har hon även skrivit bildtexter som om det vore jag som berättade, vilket gör det hela ännu roligare! Fotoalbumen får mig att minnas saker jag annars hade glömt och inte minst är det ju jättekul att se hur jag och mina nära och kära såg ut. Som ni säkert kan ana kommer mina barn i framtiden att hamna i högar av fotoalbum eller fotoböcker :P

Fotobok - ett kul tips!
Något som blivit alltmer populärt de senaste åren är att göra en fotobok istället för ett fotoalbum. En fotobok är helt enkelt en bok där bilderna är tryckta på pappret istället för som lösa kopior att klistra in i ett fotoalbum. Jag har tre idéer på fotoböcker som jag vill göra, bara för skojs skull. Laddade ner ett gratisprogram nyligen och där kan man sitta och leka hur länge som helst! Du kan själv designa boken, välja färger, göra ett omslag, skriva bildtexter, lägga ramar runt bilderna, välja om boken ska ha hård pärm eller pocketliknande mm. Och det behöver faktiskt inte kosta så mycket för dig som bara vill göra en fotobok av dina bästa bilder för skojs skull! Eller varför inte göra en fotobok att ge bort i present?


Bild ovan lånad från fujifilm-fotobok.se med deras tillstånd.

Gör något kul med dina bilder att spara livet ut: Gör en fotobok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Månadens bild Månadens erbjudande
RSS 2.0