Är du intresserad av en fotosession? Vill du anlita mig som fotograf?
Hör av dig till: [email protected] eller 0735-709956

Fotojobb, pjuh!

28 september 2008
Hej!

Har just avslutat helgens fotojobb åt Lerums Segelsällskap. De har arrangerat LAG-SM nu under två dagar och jag har varit anlitad som fotograf. Ca 150 båtar (deltagare) har fotograferats och ungefär 70 race! *pjuh*. Under ca 5 timmar om dagen såg jag världen genom kamerasökaren, konstant. Jag fick för första gången i mitt liv träningsvärk där objektivet vilar i handen!

Jag blev omkring körd (tack chauffören!) i en skruttig eka som körde saktare än vad de seglade! Haha. Så det var inte helt lätt att finnas med kameran på de ”rätta” ställena hela tiden.

Men trots att jag inte fick till bra vinklar hela tiden så är jag ändå nöjd med resultatet. Dessutom visades några av mina bilder på en projektorduk igår och det var många som uppskattade bilderna.

Och under helgen upptäckte jag ännu en gång hur underbart det är att ha ett objektiv med bildstabilisering när man fotograferar från en gungande båt. Jag blev också imponerad över hur mycket vatten min kamera tål! Den blev rejält nedskvätt flera gånger.

Nu är det dags att gå igenom alla och börja redigera. En CD-skiva kommer att finnas till försäljning för alla deltagare.

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Månadens bild Månadens erbjudande
RSS 2.0