Är du intresserad av en fotosession? Vill du anlita mig som fotograf?
Hör av dig till: [email protected] eller 0735-709956

Modell för en dag?

27 februari 2009

Göteborg svämmar över av de två stora studiokedjornas reklamaffischer som verkar finnas överallt. Stora affischer prydde spårvagnen jag åkte hem med häromdagen. Visst blir man lockad av deras marknadsföring och allt verkar så bra, men jag har fått så många mail från besvikna och missnöjda tjejer som unnat sig ett Modell-För-En-Dag-paket hos dem. De upplever miljön som väldigt hektisk och bilderna blir inte som de hade tänkt sig. Sminkningen görs snabbt utan att lyssna på kundens önskemål. Många klagar också på att priset blir väsentligt mycket högre i slutändan än vad de hade förväntat sig.

Men jag är inte särskilt förvånad. Givetvis kan man inte dra alla studios över en kant och jag har aldrig arbetat på en stor, känd studio. Däremot har jag hört en del genom andra fotografer och även makeupartister som har jobbat på sådana ställen. De har berättat att de sällan blir helt nöjda med sitt arbete då kunden slussas mellan de olika "stationerna" på studion. Makeupartisten hinner inte sminka klart förrän det är dags för fotografering. Kunden kommer då till en stressad fotograf som inte tar hänsyn till önskemål och inte hinner justera och experimentera. Därför ser alla bilder likadana ut. Jag hörde också genom en av makeupartistena i mitt kontaktnät att inte ens penslar och dylikt rengörs mellan kunderna. Det är skrämmande och ohygieniskt.

Minns ni denna tävlingen som jag och min makeupartist hade för ett tag sedan där man kunde vinna just ett Modell-För-En-Dag-paket hos oss i vår studio? För att vinna skulle man skicka in en kort text där man motiverade varför just man skulle vinna. Nästan hälften av alla bidrag som kom in var från besvikna tjejer som köpt sig ett sådant paket på en större studio med feta reklamaffischer. Intressanta fakta, om jag får säga det själv.



Välkommen till vår lilla mysiga studio!
Hos oss får du ett personligt bemötande och
vi blir GLADA över att höra Dina önskemål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Månadens bild Månadens erbjudande
RSS 2.0