Är du intresserad av en fotosession? Vill du anlita mig som fotograf?
Hör av dig till: [email protected] eller 0735-709956

DU är vacker!

24 november 2009


30+ FOTOHELG: 5-6 DECEMBER, Boka snarast!

Tjej, kvinna, tant, lång, kort, smal, tjock - jag säger som förr: Det spelar ingen roll!

Jag kan tänka mig att de flesta, i alla fall i min ålder, tror att dåligt självförtroende är något som mest unga tjejer har. Men efter att ha fotograferat x antal kvinnor i åldrarna 30-60 år så vill jag berätta att kvinnor i dessa åldrar har minst lika dåligt självförtroende som många unga tjejer, om inte ännu sämre i vissa fall! Detta märker jag framför allt i samband med sensuella, romantiska fotograferingar där kvinnan vill ta fina bilder till sin man.

- Usch, jag avskyr att vara med på bild nu för tiden!
Är något av det första många kvinnor säger när de kommer till studion.

- Du får absolut inte ta en bild där min mage syns!
Är något jag hör vid nästan varje fotografering med en kvinna på 30+.

- Bilden är jättefin, men kan du redigera midjan smalare?

Nej, nej och åter nej. Jag verkar vara en av väldigt få fotografer som inte gör sådan redigering. Visst kan jag göra viss skönhetsredigering, men jag skulle aldrig göra en midja, arm eller ett ben smalare. Jag som fotograf uppmuntrar dig istället att vara NÖJD med dig själv.


Givetvis tvingar jag ingen att visa sin mage utan jag strävar alltid efter att du ska känna dig så bekväm som möjligt. Ett av de härligaste ögonblicken jag varit med om var fotograferingen med kvinnan nedan som fick en fotografering med mig i 50-årspresent.



"Tack för en trevlig och intressant stund i studion men framförallt ett minne för livet. Jag har varit mycket stolt för bilderna som ligger på din fotoblogg. Du är en person med känsla för hur människor känner sig och kan både ta deras perspektiv i en situation men har även känsla för perspektiv med din kamera."

Jag vill uppmuntra alla 30+:are att komma till mig och Louice på Studio Alora och ta vackra, romantiska, sensuella, sexiga - vad du vill - bilder att ge bort till maken i julklapp. Louice ger dig en naturlig skönhetssminkning och lättare hårstyling som absolut inte ska förändra dig utan tvärtom framhäva dina egna, personliga och drag. Sedan blir det en stillsam fotografering och en upplevelse som stärker självkänslan.

Jag ligger ju redan ute med en drös rabatter och erbjudanden i samband med jul men nu kommer ta me´ sjutton ett till!


30+ FOTOHELG: 5-6 DECEMBER, Boka snarast!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Månadens bild Månadens erbjudande
RSS 2.0